Для открытия контактов резюме необходимо приобрести доступ к базе
Не указана
Гражданство
Россия
Тип занятости
Полная занятость, Частичная занятость, Проектная работа/разовое задание
Мужчина, 50 лет, родился 7 ноября 1974
Город: Москва
Опыт работы
15 лет 2 месяца
Cosmos Hotel Group
Региональный ИТ-Менеджер
С 01.11.2022 по настоящее время (2 года)
Разработка ИТ-стандартов и Стандартных Операционных процедур (СОП) для Отелей группы; Обеспечение исполнения Отелями ИТ-стандартов группы; Разработка и проведение ИТ-аудитов Отелей; Детальный анализ и составление экспертной оценки по работе ИТ-инфраструктуры Отелей; Участие в разработке и защите операционных бюджетов группы и Отелей; Участие в проектах открытия/конверсии новых Отелей группы; Формирование и ведение планов проектов, мониторинг выполнения задач проекта; Участие в разработке и согласовании требований по доработкам IT-систем, затрагивающих реализуемые процессы; Обеспечение взаимодействия с внешними контрагентами в рамках зон ответственности группы; Договорная работа и координация закупки, установки, поддержки, эксплуатации ИТ-систем; Контроль графика выполнения работ согласно договорным обязательствам, полнота и правильность выполнения исполнителем технического задания, участие в приемке выполненных работ; Контроль эффективного использования ИТ ресурсов; Контроль соблюдения подчиненными сотрудниками строгой конфиденциальности относительно информации, связанной с установками системы (паролях, системной конфигурации); Организация и обеспечение надлежащего резервного копирования настроек и данных ИТ систем;
Cosmos Hotel Group
Региональный ИТ-Менеджер
С 01.11.2022 по настоящее время (2 года)
Разработка ИТ-стандартов и Стандартных Операционных процедур (СОП) для Отелей группы; Обеспечение исполнения Отелями ИТ-стандартов группы; Разработка и проведение ИТ-аудитов Отелей; Детальный анализ и составление экспертной оценки по работе ИТ-инфраструктуры Отелей; Участие в разработке и защите операционных бюджетов группы и Отелей; Участие в проектах открытия/конверсии новых Отелей группы; Формирование и ведение планов проектов, мониторинг выполнения задач проекта; Участие в разработке и согласовании требований по доработкам IT-систем, затрагивающих реализуемые процессы; Обеспечение взаимодействия с внешними контрагентами в рамках зон ответственности группы; Договорная работа и координация закупки, установки, поддержки, эксплуатации ИТ-систем; Контроль графика выполнения работ согласно договорным обязательствам, полнота и правильность выполнения исполнителем технического задания, участие в приемке выполненных работ; Контроль эффективного использования ИТ ресурсов; Контроль соблюдения подчиненными сотрудниками строгой конфиденциальности относительно информации, связанной с установками системы (паролях, системной конфигурации); Организация и обеспечение надлежащего резервного копирования настроек и данных ИТ систем;
Moscow Marriott Hotels > Cosmos Hotel Paveletskaya
IT Director
С 01.10.2018 по 01.11.2022 (4 года 1 месяц)
Head of IT Department: Development and implementation of the company's IT strategy in accordance with the business development strategy, management of internal and external IT projects, design and organization of the company's IT infrastructure. Planning, optimization and execution of the IT budget. Project Director: Total renovation of the server structure, renovation of the reception area, coordination of the project for the introduction of a new TV system. Information Security Director: Audit and analysis of the current state of the IT department according Hotel's group standards. Reports on the work performed to the management (annual, monthly). Achievements and Awards: Budgeting and bonuses for a business trip to the annual European IT conference 2020. Best Leader of Q2 2022 in the hotel
IHG. Holiday Inn Sokolniki, Holiday Inn Simonovsky, Holiday Inn Vinogradovo, Holiday Inn Seligerskaya
Cluster Head of IT Department
С 01.07.2011 по 01.10.2018 (7 лет 3 месяца)
Summary: Strategic & Analytical thinker, Results-oriented, team player with 7 years of experience working in a cross-cultural environment in the Hospitality Industry, having 5 years of leadership experience at the hotel level & 3 years at the cluster level. Now seeks a challenging position at International Company as an IT Solution Manager. -- 2016 till now working as the Cluster IT-Manager «IHG Holiday Inn Seligerskaya», «IHG Holiday Inn Vinogradovo», Moscow. Plan, install and entertain of unavoidable hotel systems such as capacity management, software control & distribution. Maintain and control of systems functionality by analyzing activities of every hotel department. Implementing best-fitting solutions, deals with the key providers and the owners of the Hotels to ensure a brand requirements. Coordinate and supervise of internal/external systems running between the departments. Weekly reporting of current situation. Control functionality of wireless. Monitoring the installation of equipment in the local network by specialists from outside organizations. Incident Management of guests and employers applications. Conducting the change management system management of RfC requests in cases of cancellation or priority booking. Eliminating of problem management program for different departments. Build and follow an annual budget together with hotel’s line managers. Estimate and prepare project documentations according to the annual budget and KPOs. Work closely with providers by analyzing the contracts they are provide. Estimation of new projects for systems. Key result: successfully installed and upgraded Hotel’s Performance systems such as OPERA, Micros and Materials Control. The accounting services support and monitoring. Finding new telecom provider, which allowed receiving professional support and saving budget. New the sales revenue doubled during my time within. The following actions allow improving guest satisfaction according to the brand standards. Fulfillment of Annual IT-budget. -- 2013 – 2016: Head of IT Department «IHG Holiday Inn Simonovsky», Moscow. Implementing control and full support of the technical hotel infrastructure in different departments. Close collaboration with regional IHG team and Head Quarter in UK. Regular meetings with owners of the hotel together with General Manager regarding new technical solutions. Monitoring of the progress and efficiency of the systems. Lead and support successfully MICE events together with Sales department. Organized and conduct different kind of trainings to the hotel team and support the clients. Lead IT team implement a common strategy with set guidelines of KPOs. Planning, optimization and fulfillment of Annual IT-budget. -- 2011 – 2013: System Administrator & Interim IT-Manager «IHG Holiday Inn Sokolniki», Moscow. Montane and update all hotels systems. Provided quality client support. Regular monitoring of the providers proposal and quality of the service they provide according to the brand standards. Constant support of sales team for different kind of events. Communication and support of direct client for installation of appropriate technical equipment and quality connectivity. Conduct the morning meetings for head of the departments. IT support of the regional team based at the hotel together with HQ. Key result: Liaise with Hotel departments to implement a goals within set guidelines in order to drive and implement best-fitting solutions and deals with the key providers. Successfully create strategic planning, performance management and personal development plans for direct report. -- 2007-2011: System Administrator Media-holding «Moskovskiy Komsomolets», Moscow. Installation and monitoring of different kind of printing systems. Building of annual technical business plan. Customer’s support. Design support and advices. -- 2000-2007: Engineer of Technical Support «Kniga-Service», Moscow. Administration of employee’s workstations, notebooks and handling of technical equipment.
Образование
Университет
Russian Federation University of Economy, Technology, Statistic and Informatics
Университет
International Diploma - IT Infrastructure Library 2011
Университет
Baccalaureate
Университет
Training specializing in Tourism and business language, Hotel’s Hospitality Certification, ALDP Leadership Fundamentals, Handling personal data, Hotel Security Manager Certification, Managing Risk in the Corporate Environment , Crisis Management, PCI Compliance - Best Practices for Hotel Management, Harvard’s Manage Mentor Leading and Motivating courses and others.
Владение языками
Родной язык
Русский
Иностранные языки
Английский
Дополнительно
Ключевые навыки
Управление проектами
Долгосрочное бюджетирование и планирование
Система заявок 1c itil
System operations
hrs systems
presentation skills
it hotel`s standards audit
аудит гостиничных услуг
разработка политик и процедур
Agile project management
• sql • bpmn • ms excel • python • java • vbscript • groovy • itsm • автоматизация процессов • rest
Разработка и внедрение системы kpi
Дополнительная информация
♦ Non-smoking ♦ Chess, Cubing ♦ Travel ♦ Photos
Похожие резюме
до 150 000 ₽
37 лет
Москва
Полный день, Гибкий график
Последнее место работы
ПАО Волгоградоблэлектро, филиал КМЭС, Диспетчер ОДС, июль 2010 - июль 2018
Обновлено
01.11 в 21:01
Был на сайте
Более недели назад
Опыт работы
20 лет 4 месяца
до 250 000 ₽
34 года
Москва
Полный день, Гибкий график, Удаленная работа
Последнее место работы
Сбербанк-Сервис, Инженер, октябрь 2017 - декабрь 2018
Обновлено
24.10 в 09:04
Был на сайте
Более недели назад
Опыт работы
7 лет 10 месяцев
до 100 000 ₽
53 года
Москва
Последнее место работы
ЗАО Флинт и К, ООО СГС Групп, Администратор, январь 2008 - январь 2011
Обновлено
22.10 в 07:40
Был на сайте
Более недели назад
Опыт работы
14 лет 11 месяцев